Followers

Recent Posts

selamat datang ke http://aku-ash.blogspot.com/ "dunia ini untuk kita aje"

Wednesday, August 31, 2011

HARI RAYA

Selamat hari raya aidilfitri maaf zahir dan batin i wish to all blogger2 and pembaca entry setia blog ini. aik baru nk wish raya?ape kes...?!1st of all sowi la sebab bz sangat and tak sempat nak update blog. skrg dh masuk UMT balik dah but then entry hari raya ni nak gak release sebab entry ni dh siap dh tapi tak publish je.huhu

so for this time i nak cecite tentang sambutan raya ku...i meant raya aku tahun ni...tahun ni raya aku agak meriah sbb kak aku balik...dah 3 tahun kami tak beraya macam ni...mama aku hepi sangat..and i love it...since 3 year ago mama tak penah nak dengar lagu raya...ingat lagi awal2 dulu waktu my sis p sana..mama nangis bila aku bukak lagu raya...but then tahun ni bila anak
dara dia tu balik, mama lak yang p bukak radio nak dengar lagu raya...hahahaha
so lets start with persiapan raya

persiapan sebelum raya
persiapan tahun ni,tak la meriah sangat..just simple giler..cuci rumah pun sehari sebelum nk raya..kereta xbasuh pun..usually aku akan basuh..tapi memandangkan sepanjang ramadhan
hujan je memanjang sampailah hari terkahir ramdhan pun hujan..so ktorg biar je kereta tu
berderemen[kotor]...how about baju raya?tahun ni beli baju melayu je..sebab t-shirt and
pakaian yang casual tu kak long dh beli dh dari sana...so tak la kuar shoping sangat...aku kuar
shoping pn sebab jadi driver bila adik-beradik aku yg lain nak beli barang raya...nak di jadikan cerita waktu tu hari jumaat...so bila time jumaat tu aku and adik laki aku ni nak la kuar pergi semayang jumaat.kitorg naik la kereta sebab dh janji lepas solat jumat aku datang balik CS.
waktu nak kuar tu baru aku teringat aku tak bawak satu sen pun..just bawak kad penegnalan
and lesen je.tapi waktu tu ok lagi sbb pk duit syiling dalanm kereta klan ada.selalu duit syiling
tersedia je.ingat nak bantai bayaar dengan duit syiling tu la.bayar parking rm1 ringgit je.bila dh
masuk and gerak dh last2 tgk tak ada..tak cukup.so kami berhenti la cari kot2 ada dekat celah2
sofa..cari punya cari last just dapat kumpulkan 99 sen je..last2 terpaksala masuk balik cs cari my sisi sebb ank cukupkan 1 sen tu jugak..hahaha..so moral opf the stury..bawak la duit kot2 nak
beli gajah...


pagi raya
malam sebelum tu pergi ikut rombongan takbir raya ke setiap rumah dekat taman ni...kat sini dh jadi macam adat la sejak 3 tahun yang lalu...so aku pun join tapi tak meriah macam tahun2 sebelum ni sebab kali ni 4 buah rumah je..selau banyak giler sampai pukul 2 baru habis takbir raya.macam biasa la ke masjid tunaikan solat aidilfitri berserta khutbah hari raya.balik je rumah pergh...suma nak bergambar dulu...hahaha..maklumlah dah 3 rtahun tak pernah bergambar
dengan full of famili member macam ni..

lepas takbir raya...

pic formal...

pic giler2...

raya pertama
raya pertama masam biasa la balik rumah tok belah mama dulu.kat sini hingaq gila.semua jenis bising2..hahaha...sebelah malam kami main futsal tanpa kasut...hahaha

famili besar..sowi la gelap sikit..masalah pencahayaan camera..

cantik x??hihi

ni umar.anak menakan sepupu aku.yang lawaknyer ni pic dia memuncung sebab kami layan muhammad(pic yang dekat bawah ni)...kira macam kes jeles la ni...hahahaha

ni muhammad.lasak giler!sumpah!suke di baling2, di lempar2..hahaha

lepak lepas futsal...

ni Aizas...cian die...main futsal sampai sempot...


raya kedua
raya rumah tok wan belah ayah.tak bising2 sangat sebab belah ayah ni kami adik beradik jadi antara yang besar sebab ayah anak kedua..so kami jadi matured sikit.hihi...hipokrit kn?hahahaha..aku kn dh matang..hahaha

berkumpul dekat umah mak tam

nice kan pic ni..hihihi

ni ayu...muke die macam tasha kn?tasha you have to look this!!

ni anak mak tam...comelnyer~


perkara paling best bila raya
banyak perkara best bila raya.antaranya ada oepn house..boleh jumpa semua sepupu-sepupu yang ada...


lontong plus nasi ayam...mama yang buat tw..hihihi

sate~

ni tok saya~

ni kazen2 melengkaq macam ular sawa lepas makan-makan

ni orang jauh..orang sarawak...
kad raya
lagi satu yang best tahun ni adalah sampul raya.menarik giler.orang-orang sekarang nak sampaikan mesej kesedaran ke apa ke pun guna sampul duit raya..tak caya tengok tu...

mesej kesihatan and mesej bersih pun ada....

orang kaya baru


hahaha...yang paling best jadi 'orang kaya baru'.hahahaha sebab dapat duit raya.ingat lagi waktu kecik-kecik dulu setiap masa pun kira duit.sampai kadang-kadang mak cik-maik cik nak sakat je bawak sorok duit raya..hahaha..ash ko dapat lagi ker duit raya?ofcos la...i tak keje lagi...hahahaha

No comments:

Post a Comment

mcm menarik je ni..tekan la..