Followers

Recent Posts

selamat datang ke http://aku-ash.blogspot.com/ "dunia ini untuk kita aje"

Saturday, June 18, 2011

Apabila Prof Ash jual rumahnya

Suatu hari Prof Ash ingin menjual rumahnya yang amat vogue ala umah-umah modern korea[sori la yer mr.ash ni poyo korea skit..hihihi]
then there is one couple muda yang kaya datang nak beli umah Prof Ash

Couple Muda: Salam Prof. Kami ingat nak beli umah prof ni. Berapa harga agaknya?

Prof :Wassalam.masuk-masuk..masuk tengok-tengok dulu...

setelah pusing melihat rumah Prof Ash yang hendak dijual tu terang bersuluh lagi jelas dan nyata. Mmg vogue!!

Couple Muda:Berapa harga prof nak letak?

Prof:Saya ingat nak jual dalam RM1 juta je fully furnished.


Couple Muda: Ya Allah murahnya. Awat murah sangat?![terkeluar pun lghat kedah yang di cover sebentar tadi]

Prof:Saya x fikirkan keuntungan. I just wanna let it go je.[muka welfare je mcm org baik]

Couple Muda: Saya berminat nak beli. Esk saya datang dengan banker and my lawyer ya.

Prof: Kejap2. Saya berniat nak jual rumah ni tapi saya tak berniat nak jual paku dekat dapur tu [sambil menunjukkan paku-paku di dapur].Jadi bila dah jual kepada awak, saya nk datang tiap2 hari just nak tengok paku-paku saya tu je.


Tergaru-garu kepala Couple Muda tersebut. Bila mereka berbincang mereka bersetuju setelah si isteri muda berkata "Ala bang biar je la paku tu. Dia nak datang tengok paku je pun. Kalau cabut paku tu mmg roboh la dapur cantik tu. Saya tak kira bang. Saya nak gak rumah ni".


Jadi mereka pun bersetuju. Setelah menjual rumah tersebut. Selang 2 3 hari prof datang. Dia datang nak tengok paku dia tapi dia datang pada pukul 1 yang mana couple muda nak makan tengah hari. Jadi mereka pun mengajak prof makan sekali. Selang 2 3 hari lepas tu prof datang lagi tapi kali ini pada sebelah petang sewaktu couple muda nak minum petang. Jadi mereka pun mengajak prof minum petang sekali bersama mereka.

Setelah 2 bulan berlalu dan Prof Ash sentiasa berkunjung ke rumah mereka waktu time makan. Jadi si isteri pun mengeluh...

si isteri muda:"Bang, kenapa prof selalu datang waktu time kita nak makan?"

si suami muda:"sbb tu helah dia tak nak buang paku sebab dia nak makan free!!

p/s:selamat beramal..hihihi...gambar2 di atas is my rumah idaman.hope i can have it before i get married.


2 comments:

mcm menarik je ni..tekan la..