Followers

Recent Posts

selamat datang ke http://aku-ash.blogspot.com/ "dunia ini untuk kita aje"

Monday, June 20, 2011

Prof Ash nak jual unta

Suatu hari Prof Ash ke lading untanya. Da bercadang nak menjual 11 ekor untanya lalu dia membawa unta-untaya menaiki trailer khas yang berair-con dan amat panjang bagi memastikan unta-unta kesayangannya dalam keadaan baik agar dia dapat menjualnya dengan harga yang mahal. Nak di jadikan cerita, laluan ke tempat menjual unta tersebut amat sempet dan tidak muat untuk di lalui oleh trailernya. Jadi Prof Ash membuat keputusan nekad untuk menungangi unta-untanya ke tempat tersebut.


Sebelum naik seperti biasa dia mengira unta-untanya,


Prof Ash: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11. 11 semuanya.Cukup!


Prof pun naik ke atas salah seekor untanya. Apabila dia naik, dia pun mengira semula.


Prof Ash: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10. Aik??!!kenapa kurang seekor?kenapa tinggal sepuluh je?


Lalu dia pun turun semula dan mula mengira,


Prof Ash:1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11. Eh..11 pulak?hmm..


Dia pun naik semula ke atas untanya dan kira semula.


Prof Ash:1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10. Aik!!! 10 pulak?Ni tak boleh jadi ni.baik aku jalan je.kalau aku naik aku rugi.unta aku jadi sikit.hihi [gembira dengan kepandaiannnya]


Lalu dia pun turun semula dan mengira unta-untanya. Lalu menjadi 11.


Prof Ash: Ish tak leh jadi ni.kalau aku naik, unta aku jadi sikit. Kalau aku jalan, unta aku jadi banyak. Bleh la aku dapat untung lebih. hihihi [ketawa gembira dengan “kepandaiannya”]

No comments:

Post a Comment

mcm menarik je ni..tekan la..