Followers

Recent Posts

selamat datang ke http://aku-ash.blogspot.com/ "dunia ini untuk kita aje"

Friday, June 17, 2011

Prof Ash bercerita

Satu hari ada seorang tua yang kaya raya panggil semua isteri dan anak-anak dia serta cucu cicit dia.

orang tua:"aku nak pesan dekat hampa semua ni[orang ni orang kedah]. Besok aku mati hampa jangan kapan kan aku dengan kain baru.aku tak mau!"

anak-anak:"habih pak nak kami kapan guna kain apa?"

orang tua:"aku nak hampa kapan aku guna kain cadar selimut aku"[selimut cadar dia warna putih barang kali]

anak-anak:"sebab apa pak?"

orang tua:"sebab besok kalau malaikat mungkar nakir mai dekat aku besok. dia x tanya soalan dah, sebab apa...dia tengok kain hat balut aku tu buruk. satgi malaikat kata hat ni dah tnya dah.aku tengok kain dia buruk semacam ja."

p/s:Jangan jadi mcm orang tua ni yer.cerita ini sekadar rekaan semata-mata yang di ambil terus dari kuliah tuan Guru Dato' Syeikh Abd Hamid Thoher.beliau menceritakan sebagai jenaka untuk menceria kan majlis serta untuk memberi analogi mudah.Ingatlah malaikat tau tugas dia. Dia makhluk yang patuh. Jadi tak payah la pikir cetek sangat mcm orang tua dekat atas tu yer.

No comments:

Post a Comment

mcm menarik je ni..tekan la..