Followers

Recent Posts

selamat datang ke http://aku-ash.blogspot.com/ "dunia ini untuk kita aje"

Monday, May 23, 2011

saja nak bebel...

last weeken i went to Bangi right after i back from ofis[ofis la sgt...tempat practical je pun...tu pun merempat dalam libabry]..hahahha

actually saya p KL coz sepupu saya Titah(Iftitah nama dia)kawen.i drove from SP tu KL..so dalam perjalanan tu sepanjang-panjang jalan hujan lebat gila...so here i got severel pantang larang saya bila drive....and some of them im really sure adalah salah satu sebab kemalangan jalan raya dekat malaysia ni...

1.bagi lampu

orang bagi lampu dari belakang ni, mmg aku pantang gila2. bila aku dekat belah kiri, tgh baik punya pecut sebab nak potong lori2 dekat Malaysia yang besar2 tu diorg bagi lampu tinggi..kadang2 tu ada yang bukak lampu sport light trus[i meant bukan bagi lampu tapi diorg bukak lampu tinggi trus]...apa kejadahnyer..buta ke pa..aku tengah potong trailer ni..xkan nk ak p sumbat kete aku dekat celah bawah tayar lori kot..bodo tol...sabor je la...taw la kete ko mahal plus boleh pecut...tapi ko[bukan u guyz..ni tuju dekat pemandu yang wat mcm ni] tu bodo gak sebab undang2 dekat Malaysia ni takat 110 je...kadang2 aku x paham taw..diorg ni x takut ke kena saman...duit banyak sangat ke sampai nak sedekah dekat polis?ke polis x buat keje?ke polis saman tgk org..kalu kaya x payah..kalu miskin kena saman...aku pun x pham...what ever it is...mmg ak pantang gila orang bagi lampu..

2.menyelit depan aku

yang ni tahap kurang ajar la...kalu bleh nk je aku tampar sampai guling2 org mcm ni...bodoh tul..dh nama pun high way..potong la belah kiri..kalu ada kete dekat depan sebelah kiri tu...sabar la..taw la die nk ke tepi nanti..driver tu bukan budak 2 tahun yang x paham apa2..may be dia dok potong lori balak ke..apa ke...yang bodoh sangat potong menyelit tu knp??kene kete aku mmg aku sepak la org mcm ni...kalu nk menyelit dekat ruang besar mcm saiz lori trailer tayar 24 x pe la..ni masalahnya sipi2...taw la terer pun..tapi terer kalu dekat high je watpe..g la jadi formula 1 racer..baru la x pe ko nk selit ke..nk tunggang terbalik pun...

3.hon

ni pun lagi satu aku pantang...sikit2 hon..bukan x leh hon..hon la bila perlu mcm nak bg amaran ke ape ke..ni x..sikit2 hon..sikit2 hon..mcm tabiat diorg lak nk hon2...igt hon tu untuk main?banyak2 tempat dalam Malaysia ni..Penang la paling cepat korg kena hon..kalu x caya p la...geram aku kalu p penang...sikit2 hon...rasanya kena kuat kuasakan undang2 la Pengunaanan hon agaknya bila aku jadi PM nanti la kot..

ni lah antara 3 pantang tok nenek aku bila aku drive..benda2 ni jadi dekat aku...tapi kan punca kemalangan bukan ni je...jalan licin contohnya..aku heran gak la..jalan baru buat tapi licin gak..kontrak juta2...xkan x leh nk wat elok2 kot jalan tu kan..jgn kata diorg songlap..aku tangkap kang[poyo SPRUMT(sekretariat pencegahan rasuah UMT)]..xka la org math nk buat gak kot[poyo math hebat..]hihih...so gov perlu kaji lagi la jalan2 dalam malaysia ni...kadang2 tu tgk buat flyover pun x selesai masalah...tambah masalah lagi ada la..so kena la kaji betul2 tentang perkara ni[macam wakil rakyat x?ni permulaan nk jadi pM kata kan...]

so berbalik kepada objektif trip aku ni..setakat ni aku tgk kahwin dekat KL ni penin kepala sikit...nk cecita pun susuah..tapi mcm susah la..berkenaan dengan kenduri sepupu aku ni..banyak giler lack...event managment dia sgt la teruk..dia kawen ni ala2 dinner gak la..ada special guess yang datang la..tapi managment sgt la truk..aku rsa mcm nk je jd event management je..nk je marah2 arah2 bg event tu jd elok...apa kan daya bukan kenduri aku...aku rsa kalu la aku kumpulkan suma kawan aku yang selalu buat event buat kenduri tu...konpem lagi elok...rsa2 mcm bleh bukak syarikat ni...syarikat event managment...hihihi..yang paling aku x tahan..mc...mc mcm siot je...mmg out gila..kawalan suara out..jeda out...salutasi out...protokol out...tapi sebelum event tu...mmg mcm terer gila la...muka sombong gila..nasib bek cun.hahaha..nk taw x dia buat teks gna apa?iphone..baget tol..baget terer la..last2 hampeh...gna je la kertas...yang guna iphone tu kenapa...kecik kot..kalu guna ipad aku bleh terima lagi...[tapi tu x pe la...tu style masing2..]

p/s:aku plan nanti aku nk kawen aku nak ajak je suma kawan event managemnt aku handle kenduri kawen aku..hahahaha mesti gempak kn..hahaha[xpayah nk jemput dh..jimat duit nk buat surat jemputan..hihih..lawak je]....rasa2 budak yang jadi mc tu patut x dijemput join gemersik??hihihi



No comments:

Post a Comment

mcm menarik je ni..tekan la..