Followers

Recent Posts

selamat datang ke http://aku-ash.blogspot.com/ "dunia ini untuk kita aje"

Thursday, April 25, 2013

Mr.Ash: Gwiyomi







Pasti anda pernah tengok awek ni buat comel kn?serius comel gila...nak ja aku cubit2 pipi dia...(kalu bini aku comel mcm ni..bila nak marah ja kompem xjd bila dia buat gwiyomi)..hahaha...angi xdak..ribut tak dak..., tiba-tiba sahaja demam Gwiyomi melanda rakyat Malaysia(selain dari demam pilihan raya). Buka saja laman Facebook, pasti akan terpapar video Gwiyomi yang dirakam sendiri. Ramai yang cuba nak nampak comel dengan Gwiyomi. Bila dah banyak terpampang di FB, aku pun mula la search dkt Pak cik You tube..rupanya dah jadi demam mcm gangnam style rupanya..siap pondan pin nak buat gak..haha..ramai gak la yg buat gwiyomi ni comel2 kecuali yg pondak and gwiyomi yg sokong BN..geli aku tgk...hahaha
Kalu tak silap aku la depa guna aplikasi Keeks.(Aku tak taw sangat aplikasi ni...hihihi) Agak mengejutkan gak la bila keputusan carian “Gwiyomi Malaysia” di laman Keek memberikan lebih 1,400 buah video.



  ni mungkin dapat membantu sapa yang nak belajar gwiyomi ni..ak nk suruh bini aku belajar gwiyomi..hahaha

Oh ya, pasti ramai yang tertanya-tanya apa itu Gwiyomi? Gwiyomi Song adalah sebuah lagu yang dipopularkan oleh penyanyi K-Pop bernama Hari. Lagu ini diinspirasikan dari gerakan tangan yang dicipta oleh ahli kumpulan BTOB iaitu Jung Ilhoon. Gerakan itu dipanggil “Gwiyomi Player” dan ia merupakan pergerakan tangan sambil mengira nombor dalam gaya yang comel.

Dibawah ialah video asal Gwiyomi oleh Jung Ilhoon.


Ni awek melayu yg comel tu..comel nyer...:-)



Ni lak wawa zainal..comel gak..tp rasanya awek tudung dkt atas comel lg..mcm awek korea masuk islam..hihihi



Ini pun comel gak..pandai budak nih..siap main gitar lak..hihihi...

p/s: I think kalu isteri2 dkt luar sana belajar gwiyomi ni..konpem raai suami xjd marah..haha...Ustaz Kazim kena masukkan gwiyomi ni dlm ceramah di astro oasis dia..bru berkesan...hahaha

No comments:

Post a Comment

mcm menarik je ni..tekan la..