Followers

Recent Posts

selamat datang ke http://aku-ash.blogspot.com/ "dunia ini untuk kita aje"

Wednesday, October 13, 2010

penat!!!!!!!!!!

minggu2 sebelum ni adalah minggu yang paling memenatkan dalam sejarah hidup ku.Tapi semua itu sudah berakhir selepas Pertandingan Malam Senimatik dan Konvensyen Integriti dan Anti-Rasuah Malaysia (KIARA 2010) sebab tu la sebelum2 ni blog tak berupdate. Balik bilik je dah penat terus terbongkang. Alhamdulillah nasib baiklah kedua-dua program ini berjalan dengan lancar dan jayanya. Sekarang saya nk cerita perasaan saya dan suka duka saya dan kawan2 menjayakan kedua-dua program ni.


Pertandingan Malam Senimatik
Sebelum saya bercelotih lebih2, saya nk cerita apa itu Senimatik. Senimatik ni sebenarnya merupakan suatu kebudayaan yang terdapat penerapan matematik dalam karyanya. Contohnya puisi, dalam dia mesti ada pengajaraan tentang ilmu math atau pun istilah math. So sama juga la dengan sketsa atau pun teater, mesti ada term math atau pun penerapan kefahaman tentang math. So kalu nk faham tgk la video yang di bawah ini.


ni cerita nujum mak cengkerik yang menang sketsa...cerita ni sebenarnya saya yang buat...hihihi
So saya sebagai Exco Kebudayaan HIMMAT, kena la jadi pengarah program pertandingan malam senimatik ni...(salah satu program dalam Minggu Penghayatan Matematik(MPM) anjuran HIMMAT..saya ulang HIMMAT bukan HIMMKOM tw...hihihi) Ok.sekarang sesi luahkan perasaan lak. Senimatik mmg la mencabar kewibawaan ku!!hmmmmm...macam2 kerenah.kerenah birokrasi kelab la, masalah organisasi induk MPM la,kerenah lecturer la.hai....dah la pertandingan senimatik...sah2 la tak dak orang nk masuk...lepas tu publisiti induk hampeh lak...hai.....apa la nasib(tangan tongkat dagu mengenang nasib) nasib baik la kawan2 banyak membantu dan memberi semangat untuk terus berjuang....


ni gambar bersama warga kerja senimatik...

alhamdulillah crew (7 orang je semua) bertindak cepat dengan mengeluarkan memo dan FB yang lebih berkesan...last2 baru dapat tarik minat.Rupanya ramai juga yang nak masuk tapi sebab kekangan test yang banyak...so budak2 math je la yang masuk...tapi setakat tu pun saya dah bersyukur sbb masih ada orang yang berminat untuk berkarya... komen saya, peserta yang masuk kali ni,bagi saya karya yang dihasilkan begitu memberangsangkan....kreatif...tapi masih boleh ditingkatkan. Bagi juri lak, masih boleh dipertingkatkan dan bagi jemputan yang hadir lak, dia harapkan tahun depan dapat lihat karya yang lebih menarik dan inovatif. so tahun depan kena la jumput dia lagi macam tu...hihihi bagi perjalanan program lak, program ini boleh dikatakan berjalan lancar.Bukan program saya ini sahaja tapi seluruh Minggu Penghayatan Matematik. Diharap kekurangan yang berlaku dapat diperbaiki dimasa hadapan.untuk file exco saya.Saya dah merencana satu program yang lebuh baik iaitu Pertandingan Malam Senimati Piala Naib Cancelor.harap2 masih berpeluangla merealisaiskannya...hihihi...







Konvensyen Integriti dan Anti-Rasuah Malaysia 2010 (KIARA 2010)

KIARA ni program anjuran Sekretariat Pencegahan Rasuah Universiti Malaysia Terengganu(SPRUMT).Saya jadi exco seminar(giler jawatan kan saya ni...hihihi...jangan main2 taw..dont sangka clear watar no boya..kawan saya Bella cakap saya bleh jadi YDP MPP tw...hihihi) Program ni agak besar gak la...saya jadi ketua AJK Protokol...so semua berkenaan protokol suma rujuk dekat saya...perrrhhhh =) memang giler la...dah la tak pernah taw menahu pasal protokol, kena jadi ketua ajk protokol lak tu...hahahaha tapi alhamdulillah...sepanjang persiapan program,saya naik turun bahagian komunikasi koperat UMT, banyak yang saya belajar...orang2 saya pun bagus2. komitmen tinggi dan saya memang menghargainya.Hanya Allah yang dapat membalasnya...

gambar bersama anak Ajk protokol saya...


~bersama semua jawatankuasa KIARA~

Nak taw tak...program ni ada satu slot forum tw...yang hadir Kamal Affendi(Penganalisis Jenayah Asia) dan Ustazah Asni (selebriti tv9)peeerrrrhhhhh...memang besh la jadi protokol...bleh jumpa dekat2 tw...Kamal Affendi lawak giler,sporting & Ustazah Asni baik sangat...besh2...mama saya minat ustazah ni.mama siap kirim salam lagi. Saya pun kirim la...ustazah ingat saya kot..dia siap simpan book mark ada tandatangan die untuk bagi dekat mama...hihihi..suke2...hihihi

kamal affendi siot~

~kenangan bersama Ustazah Asni~

tapi satu sahaja yang ,menjadi kekesalan dan kekecewaan bagi saya...MT program bantai ajk saya waktu postmoterm.geram taw!!dia tegur waktu postmoterm macam kami ni tak buat apa2.kami ni buat macam2 bagai nak rak tapi ucapan terima kasih pun tak.Then bila ada perubahan tertentu, salahkan ajk saya sedangkan kami mengikut Pegawai Khas Protokol yang di sediakan UMT...hai..geram taw...tapi takpe la.nevermind,we take it positively...actually it's just simple matter...i just want them tu appreciate my people..thats all..apa pun program ini mendapat pujian dari semua wakil IPTA dan pegawai2 SPRM yang hadir.

No comments:

Post a Comment

mcm menarik je ni..tekan la..