Followers

Recent Posts

selamat datang ke http://aku-ash.blogspot.com/ "dunia ini untuk kita aje"

Tuesday, October 12, 2010

A mathematician is a device for turning coffee into theorems.


"A mathematician is a device for turning coffee into theorems."

quotation atas ni nampak hebat kan..hihihihi...
hebatkan orang math ni kan...kopi pun kami boleh tukar jadi theorems...hahahaha....
maksudnya bukan kami betul tukar kopi jadi formula...maksud quotation ni nk bg taw yang orang math ni bleh buat suma benda...boleh tukar benda sekeliling dia jadi math...and memang pun kehidupan kita semua melibatkan math....sampai korek hidung pun ada math tw(nk taw formula die tunggu next entry la yer..hihihi)
saya dulu pun tak pernah terfikir pun yang our life is related to math...tapi lepas jadi orang math ni(tapi tak terer math pun...huhuhu)

baru lah tw yang math ni luas cabang die...

back to this quatation.saya suka taw quatation ni...rasanya nak buat quatation ni jadi moto kelab HIMMKOM la...mesti nampak gempak kan...tapi kena bincang dulu la dengan suma orang...

actually, this quatation i just found it coincidently.waktu tu dok google utk preparation PB (public speaking)...saya buat tentang "The coffee"...teringat lak cita korea coffee prince(heroin comel)...hihihi....


saya ni peminat kopi...taip hari gak la bantai kopi...semua jenis kopi saya minum...sedap aroma die...tak dak gula pun saya bantai gak...sedap....obseskan saya ni..hhihi...tapi kopi ni bagus sebenarnya tw tak!!!die boleh elak cancer,refreshner, antioxident(so awet muda la saya ni...hihih)& etc...


so kalu nk taw cerita "the coffee" ni datang le tegok saya buat public speaking...ahad ni..hihi...may be the next entry saya upload video PB saya(kalu rajin la...hihihi)
~tata~

3 comments:

  1. gud luck in you public speaking!!!
    kalau minum coffe tanpa gula mmg bleh jadi mat saleh la..minum coffe pure...

    ReplyDelete
  2. mmg dok minum mcm tu pun & thatis the good way to have a coffee right...

    ReplyDelete
  3. lorh..aku ingatkan quote tu psl mathematician yg ska minum kopi masa tgh study, last2 dia bleh buat satu theorem baru lps dah berpuluh glas kopi dia minum...

    ReplyDelete

mcm menarik je ni..tekan la..