Followers

Recent Posts

selamat datang ke http://aku-ash.blogspot.com/ "dunia ini untuk kita aje"

Monday, August 30, 2010

Saya Raja Petra?betul ke?Apa kaitan saya dengan HIMKOM dan HIMMAT?

ahaaa...ini yang tetiba je nak mengaku diri ini Raja Petra...bukan betul2 Raja Petra tapi blogger sehebat Raja Petra, yang penulisannya terkesan kepada semua...hahaha
saya sebenarnya tak sangka la pulak blog saya ni terkesan dekat sesetengah orang...saya rasa saya dah mengamalkan segala yang baik dalam menjadi blogger...prinsip saya, jangan sentuh tentang sensitiviti agama, kaum dan politik...kalau sentuh pun tak tuju kepada mana2 pihak..sekadar luahan hati je...tapi tepat jam 11.33 pagi...ada 3 orang hamba Allah berjumpa saya...diorang menegur a.k.a sound yang penulisan saya bertajuk HIMKOM(Himpunan Mahasiswa Matematik Komputasi) membuatkan diorang terkesan...
gelak guling2 saya dibuatnya...tah..macam remeh sangat benda tu...benda kecik pun nk terasa & nak diperbesarkan...tapi apakan daya....rambut sama hitam ati lain2...so may be that entry is too sensitif for them...so dikesempatan ini saya tribite khas entry ni untuk diorang buat pembaca2 blog saya...saya nak terangkan apa itu HIMMAT dan apa itu HIMKOM....HIMMAT(himpunan mahasiswa matematik) satu kelab akademik untuk pelajar matematik di UMT di bawah Jabatan Matematik. Keahliannya terdiri daripada pelajar matematik komputasi dan matematik kewangan.
HIMKOM lak sekadar nama untuk kami budak2 matematik komputasi coz kami suka buat makan2 sama2...hatta jamuan makan birthday pun kami buat hingga lah just nk minum jus buah je(dah benda pun makan2 kecil je...jadi xkan la~nk tempah dewan besar macam DSM lak kan..so mkn tepi2 jela)...memang kami budak2 matematik komputasi ni kamcing la...mcm isi dengan kuku...suma benda bersama...hahaha...mmg besh la....bukan tu je...nk keluar bandar pun bersama...sewa keta beramai2..hahaha..so HIMKOM sekadar indah pada nama sahaja...kalu betul nak tubuh kan kelab ini...dah lama kami utara kan...selagi kelab yang nak kami tubuh kan tidak melanggar Akta Kolej Universiti (AUKU)...sebelum ni nama len, GMPK(Gabungan Pelajar Matematik Komputasi), Math Thinker & etc...so tak ada isu tentang nama atau kelab haram di UMT sbb ini just panggil2 mkn je..ala...mcm makan ramai2 dekat kedai je..tu je....dan lagi satu...kami ni ada banyak "kelab haram" lagi...tp bukan kelab sebenar ok...just kelab untuk bergelak ketawa n berjenaka je...ada Kelab Blur, Kelab Falsafah FB, Kelab Loading, Kelab Gelak, & etc...tengok2!!...banyak kelabkan kami ni ...tapi banyak kelab ini tak bermaksud kami berpecah....kami masih bersatu...so sama la dengan HIMKOM(bukan nama sebanar..hahah :-D) dan HIMMAT...tak ada isu yang kami berpecah....kami berpecah kalau ada orang yang nak pecah2 kan kami...
so saya harap jangan la nk perbesar2 kan benda yang kecil dan harap entry saya ini cukup untuk menjelaskan dan merungkaikan permasalahan yang berlaku...haaa..lagi 1 apa yang saya utarakan ini sekadar nak suka2 dan meleraikan segala kesusutan je~ :-)

No comments:

Post a Comment

mcm menarik je ni..tekan la..