Followers

Recent Posts

selamat datang ke http://aku-ash.blogspot.com/ "dunia ini untuk kita aje"

Saturday, March 30, 2013

Tips Ash: How to prepare a right gift to women

 Selalu bila tiba hari-hari keramat seperti "hari jadi", "hari ulang tahun perkahwinan" dan sebagainya, kebanyakkan dari kaum lelaki akan gelabah dan berbagai persoalan yang bergangnam style dalam kepala otak kaum Adam.

"Nak bagi apa?Bagi ni ok tak?"

"dia suka x ek?"


Dan macam-macam lagi soalan yang break dance dalam kepala nih. I don't want to strightly suggest barang apa yang nak beli coz for me if you know the tips then you can handle it.Actually mudah je nak beli hadiah untuk kaum hawa( tanpa mengira hadiah buat ibu, awek, bini, etc). Cuma kita perlu tahu titik akuapunture nya je.hihi.There are 3 tips untuk memilih dan membeli hadiah untuk wanita :-

1.Tak perlu hadiah mahal
Acap kali kita lihat jejaka hollywood menghadiahkan wanita idaman mereka dengan hadiah yang mahal. Seperti cincin 30 karat, kereta, and etc. Sebenarnya kaum hawa ni x nak pun hadiah yang mahal. Mereka just nak sesuatu sebagai tanda kita ingat kehadiran mereka dalam hidup kita. So x perlu pun nak beli benda mahal. Beli coklat satu bar and tulis ayat yang datang dari hati kita je. itu pun sudah cukup untuk menyentuh hati wanita.





Buat key chain guna kain felt pun boleh.

 2.Buat sendiri
Hadiah yang paling boleh membuat wanita nih menangis bila terima hadiah adalah hadiah yang kita buat sendiri. Bukan sesuatu yang kita selalu buat. Tetapi yang jarang untuk lelaki buat. Contohnya jahit kain ke,
masak dinner ke, and etc. Pendek kata sesuatu yang kita buat seakan akan mencabar ego lelaki. Pada pandangan wanita, itu sesuatu yang sweet sangat2.


 Kan comel kalau buat sendiri macam nih....

3.Meaningful Presentation
Bila dah siap balut semua hadiah2 tu. Pastikan waktu tak bagi tu dengan cara yang paling momento. Yang boleh  buat dia ingat sampai bila2. Kata orang persembahkan dengan cara yang paling romantik.Tak kisahla dekat awek ke, bini ke, ibu kita ke. yang pasti kepada siapa pun yang kita hargaidalam kehidupan kita.

Kalau buat macam nih gantung dalam rumah..mesti mama marah..hahaha.."abg ngah!hang buang tabiat ka!" 


p/s: kalau susah sangat nak faham. Tiru ja macam dalam filem korea. Filem korea pasti dapat membantu.hihihihi. This is what I practice. :)


No comments:

Post a Comment

mcm menarik je ni..tekan la..