Followers

Recent Posts

selamat datang ke http://aku-ash.blogspot.com/ "dunia ini untuk kita aje"

Monday, December 5, 2011

Mr.Ash:fixie bike


Now a day Basikal fixie menjadi kegilaan ramai. sampai dekat area terengganu ni kawasan mat rempet pun diorg yang kuasai. bukan sahaja tempat mat rempet tapi kawasan pondan2 menjual diri pun habis di kebas puak-puak basikal fixie ni. sememangnya aku pun minat gak basikal ni sbb comel dengan warna yang menarik just duit yang tak mengizinkan(sem ini aku kena gantung PTPTN (T.T)...) tapi yang menjadi masalahnya adalah trend ini walaupun ada juga impak positifnya but then still...ada buruknya...

1.kutu rayau
yang buruknya ramai anak-anak muda umur lingkunan belasan tahun keluar kayuh basikal malam-malam buta melepak dengan geng-geng fixie nya. kadang-kadang tu waktu ak drive malam ke KT..nk je aku turunkan tingkap and sound "adik..ni PMR lepas tak lagi? SPM straight A ke? kalu still tak pandai..balik rumah baca buku..jangan jadi BODOH sangat sampai nak jadi kutu rayau malam-malam buta ni!"....

2.gatal
one more thing yang membuatkan aku risau dengan trend ini, bila budak-budak muda ni muda-muda belia lagi dh bawa anak dara orang...siap pegang-pegang...peluk-peluk...rasa macam nak sepak je...kecik-kecik dah taw nak menggatal..hai..apa la nak jadi dengan budak-budak zaman sekarang...

3.maksud fixie bike

semua beranggapan ini fixie bike...




padahal...ini lah fixie bike yang sebenar..hihihi



p/s: kesimpulannya...1.malam untuk tido bukannya kayuh basikal 2.jangan nak mengatal 3.belajar bahasa inggeris betul-betul


No comments:

Post a Comment

mcm menarik je ni..tekan la..