Followers

Recent Posts

selamat datang ke http://aku-ash.blogspot.com/ "dunia ini untuk kita aje"

Sunday, December 19, 2010

Maut itu buta...


Bismillahirrohmanirrohim,,


انّا للہ و انّا الیہ راجعون
saudara,
Kematian itu pasti,
kewujudannya ibarat “pintu”,
setiap orang pasti memasukinya

laksana “gelas”,
setiap yang bernyawa pasti ‘mencicipinya’.

Firman Allah, “Tiap-tiap jiwa (yang bernyawa) akan merasakan kematian.” (Qs. Ali ‘Imrân [3]: 185).

Kematian itu pasti
bak pencuri:
datang tanpa kaki
mengambil nyawa manusia tanpa tangan
kedatangan tidak perlu di jemput
ketibaannya tidak pernah mengucapkan salam.
kehadiran tidak dirasa dan tidak diduga.
Namun, dia pasti datang.

p/s:Sahabat yg saya kasihi.Enrty ini saya buat khas untuk sahabat saya Abdillah Hafiz yang telah pergi bertemu Yang Maha Esa.kepada keluarga beliau saya ucapkan takziah dan kepada sahabat saya Cielah harap bersabar dengan dugaan Yang Maha Esa ini.
sehubungan itu saya memohon agar sahabat sekalian menyedekahkan Al-fatihah kepada Allahyarham Abdillah Hafiz.
AL-Fatihah~






No comments:

Post a Comment

mcm menarik je ni..tekan la..