Followers

Recent Posts

selamat datang ke http://aku-ash.blogspot.com/ "dunia ini untuk kita aje"

Thursday, July 29, 2010

SPRUMT di Shah Alam

Ya Allah! malasnya nak p class...saya ni memang pemalas sikit...sikit ke?banyak gak la...hahaha...tapi actually saya demam skrg ni...tak larat...huhuhu...
dah la jembal inn ni jauh dari kampus, class kejap lagi sejam je, demam lak...mmg pakej la untuk x p class...hehehe...
entry kali ni saya nk cita pengalaman berharga saya sewaktu ke Shah Alam untuk Seminar SPRM baru2 ini...
fuhhyoo...ini pertama kali kot saya jadi wakil UMT...so bangga gila...hihihi
saya p dengan ahli2 sekretariat yang lain...diorg mmg besh, sporting+masuk air...sayid, paan, fara, baby(harith), janna, wan kedah, wan junior, kak wan, azlan, ayuni, fairuz n etc...
1st day
mcm2 berlaku kat sana...kami bertolak pada 22/7 dalam pukul 10.00 malam...mewah giler UMT..kami ada 13 org je tp bagi bas 44 seat...hahaha
tp dlm perjalanan ke Shah Alam...saya x taw apa yang berlaku sepanjang perjalanan coz saya ni memang kalu naik bas je..memang tido trus...
bas belum lalu Kuala Terengganu lagi, saya dh terlentang dalam "kesyahidan ku" hahaha...dalam diam2 saya tak sedar rupanya saya ni diperhatikan oleh rakan2 SPR..diorg snap pic saya...siot tol...hahaha...
sesampainya di sempadan selangor/pahang, ada R&R kat situ...nama pa tah tempat tu...Genting Sepah kot..saya pun tak taw...coz ni 1st time saya guna highway MTD ke KL...
kami sampai dekat situ pun dah waktu subuh...so kami bersarapan terus dekat situ...kat situ lak ada kedai fav saya...iaitu mcD...
hmmmmmm
saya ni x nk la bantai mcD pg2..giler ke..
memang montel la saya nnti...dah la sekarang ni pun dah tembam...huhuhu....
tapi kwn saya suma jadi penghasut...ckp mcD tu mcDiet la...apa la...macam2 coz nk mempengaruhi saya untuk bersarapan dengan mcD...tp malangnya x berjaya..hahaha...padan muka...so i win the 1st round of the biggest looser....hahaha..
then kami sambung la perjalanan ke destinasi kitorg...kitorg sampai KL dlm pkl 9.30...awl lagi... check in pkl 3...so kami lepak la dekat sogo KL....wkt tu sogo pn baru nk buka...kebetulan waktu tu ada la minah skirt merah ni(pekerja sogo la) welcoming kami kat pintu depan...siap tunduk2 lg...mmg malang la tunduk2 depan bdk2 ni...mmg jadi bahan la sampai sekarang...hahaha...
so bermulalah penjelajahan meredah sogo...pusing punya pusing jampa la dengan corner mega sale...diorg wat promosi baju yang ssh disebut..nama pa tah...mmg agak ssh la...so kami pgl je tu dengan "jenama sssh disebut"..hahaha..ngarut tol kitaorg ni kan?!...hahaha...
so after that, baru trus ke Calton hotel...Jummat memang burn dh...xpe la musafir kan...
setibanya kami di depan dekat hotel Calton, tu mmg terkezut orang gak la...nampak mmg gah gak la kan...xsabar giler nak masuk hotel...hihihi...
so bila dapat bilik, baru lah kami taw yang kami, lelaki dapat hostel & perempuan dapat bilik...ni xbleh jadi ni..ni la 1st time ak taw yang hotel pn sediakan hostel!...xpe la...nak buat macam mna...benda free...so masuk2 je dlm hostel...ya Allah!!...truk gila! semak! & tandas dh la dekat luar..mmg dh mcm asrama sekolah...tandas dekat luar tu xpe lg...yang buat ak naik darah ni bila tandas tu kotor gila#$%^!...memang hotel ni cari pasal la,...saya pun turun wat complain...mmg ak bising la..
so diorg cuci la...tapi cuci mcm x cuci je
tp stil kotor lg...mmg truk la hotel tu..so sapa2 nk p Shah Alam..jangan la p hotel ni...teruk sgt layanan diorg...kita boikot ramai2!!...dh la hotel ni perbandanan menteri besar selangor pnya!!...memalukan je!!...tuala pn x bg!!..kena la p saya beli tuala baru dekat tesco...
hmmm..1st day pun dh mcm2 berlaku...tu la kata orang jauh pemandangan, luas pengalaman...
2nd day
keesokkan harinya...suma bgn awl..coz kami p mandi dekat bilik depan...suma budak2 UPNM... kerek skit..tutup je pintu...xnk share tandas...apa lg, kami ketuk la...coz nk gak guna tanda diorg...tandas kami kotor..hahaha
so waktu dok lepak dlm bilik menunggu giliran, sempat la saya berkenalan dengan deligasi SPR IPTA yang lain...ingat suma mcm nerd je...rupanya masuk air jugak...1 kepala la rupanya...hahaha...
waktu seminar lak,UMT memang taiko...suma pakai baju seragam je...giler disiplin la..pada hal suma kepala dah masuk air...hahaha...so sebelah pagi macam biasa la...nama pun seminar,so dengar je la...then buat resolusi untuk diserahkan kepada ketua pesuruhjaya...so kami yg masuk air ni selalu je p shot & shusss(melabur)
ye la...waktu melantak tak mau2..mentang2 makan free....tandas la jd tempat yg paling besh...tandas suaru la jd mangsa...haha tandas tu bersih...hihihi...
yang sebelah malam je yg besh & kelakar...kami kena buat persembahan...
persembahan group kitorg wat wayang kulit manusia...kelakar giler...xpasal2 ak jd patung wayang kulit...hahaha...xpenah dibuat org...ni la perkara paling memalukan yuang ak buat...hahaha
mmg kelakar la...ni suma idea ngarut group UPSI...dalam group UPSI ni,saya kenal sorg je,Ckg Rizal je...hahaha...bdk kulim..kebetulan sama negeri...hahaha...
tp pengalaman jadi patung tu mmg besh la...saya nk buat dekat UMT lak lepas ni...ak jd pengarah...org len lak yag berlakon...hahaha....
3rd day
arini xdak apa yang besh sangat...just pagi ni saya, Paan, Jannah kena masuk meeting...fuhh x penah saya masuk meeting ngn org lain selain warga UMT...tapi x pe..beranikan diri...tapi x la takut sgt...xdak apa sgt pn...
tp alhamdulillah...i got a lot of things...kadang2 membuatkan saya lebih yakin dengan SPRUMT...so setakat tu je la trip saya di Shah Alam...k, bye.i got class
kwn dtg amik...hehehehe
~bye~

No comments:

Post a Comment

mcm menarik je ni..tekan la..