Followers

Recent Posts

selamat datang ke http://aku-ash.blogspot.com/ "dunia ini untuk kita aje"

Monday, July 5, 2010

my day in UMT

today is my 1st day in UMT for the new semester...saya datang awal sebab ada kerja kelab persatuan...
semalam saya naik bas dalam pukul 11.15mlm...mama, ayah, along & amzar yang hantar....huhuhu..tak nak balik rasanya...windu~
tak puas dok kat rumah lagi...tapi nak buat macam mana...tugas tetap tugas...tetap perlu dilaksanakan...
6 jam dalam bas shamisha berplat nombor KCG 2359 memang cukup membuatkan buntut saya kebas+penat giler....hihihihi
alhamdulillah la...sampai jugak la di bandar persisir pantai, kuala terengganu ni dengan selamat...
hmmmm....tp hari ini banyak benda yang saya dapat belajar...tu la...kata orang dekat mana-mana pun dapat belajar kan...al-kisah bermula waktu saya nak sembahyang subuh di masjid putih (masjid zainal abidin sebenarnye..tp sebab dicat warna putih so orang tempatan panggil la masjid ni masjid putih)...waktu saya masuk masjid letak bag...suma jemaah teguk saya pelik semacam je..macam saya ni alien dari planet marikh...huhu...saya pun buat tak kisah la..may be saya ensem kot(perasan giler hahaha)...saya pun letak la bag saya dalam masjid & pergi amik wuduk...buget tak jd ape la...
yela pak cik2 tu kan baru lepas solat subuh, dok dalam kuliah subuh & muka suma nampak nur iman je...so tak expect la jadi apa2 dekat bag saya...lepas amik wuduk je..tengok2 bag saya hilang!!!...gelabah+terkejut beruk saya dibuat nyer...pak cik2 tu bagi taw bag saya ada dekat pak cik guard tapi diorg mcm nada marah...heran gak...apa pun lega gila rsa hati bila tw yg bg x ilang...kena la ceramah kuliah subuh dengan pak cik guard...
die bagi taw bukan suma bek macam kita...dia cakap nasib bek pak cik2 tu tgk2kan..rupa2nya diorang marah sebab amik berat akan barang saya...fuh...terharu saya, masih ada orang yang baik mcm diorg...so beware la x kira la dalam masjid ke kat mana pun kita berada..hehehe...xpe la..pengajaran pertama ku hari ni...
then saya galas bag yang berat giler tu lagak seperti si musafir di padang pasir...mata saya ligat mencari2 bas ungu...bas bergelar bas univeristi malaysia terengganu...rupanya bas tak disediakan...so kena la cari teksi...melayang la RM25 saya...huhuhu...kalau ada bas umt jimat la sikit duit saya...hehehe...bila naik teksi saya buat ramah lak ngn pak cik teksi tu...nasib bek la die pun layan gak..last2 tak jadi sembang santai...last2 jadi die berkhutbah dekat saya pulak...xpe la...ni kira lesson saya yang kedua untuk hari ni...so dalam 20minit saya sampai umt...
so bermula la kerja2 ku di umt..huhu...dalam pukul 2petang dah kena jumpa En.Hazli...dapat la settle 1 keje...then jumpa Dr.Munir lak(nama die sama mcm ayah saya...Ahmad Munir)hehehe...
tp die tak dak dekat bilik, dia ada meeting...so keje2 tu tertangguh untuk esok...so esok pastinya bermula hari saya yang lebih mencabar dan memenatkan...huhuhuhu...gud nite...

No comments:

Post a Comment

mcm menarik je ni..tekan la..