Followers

Recent Posts

selamat datang ke http://aku-ash.blogspot.com/ "dunia ini untuk kita aje"

Tuesday, August 14, 2012

Mr.Ash:Di akhir Ramadhan

Hai. Assalamualaikuam. Salam ramadhan.
Sekarang kita semua sudah berada di akhir ramdhan.tinggal kurang lebih 5 hari saja lagi kita akan menyambut Hari Raya Aidilfitri.Ash just nak sembang-sembang kosong je bagi entry kali ini.Persiapan raya dah siap ke?baju raya dah beli?dah hias rumah?Me my self tahun ni ala kadar je.xde la vogue2 sangat untuk sambut raya ni. For me, masa macam ni kita sepatutnya fokuskan untuk lebih beribadah kepada Allah. mengejar LailatulQadar kata orang.Sejujurnya Im still not satistied with my ibadah.I realize my ibadah are really weak bila buat jadual ibadah (untuk memahami apa itu jadual ibadah sila lawati entry  "jadual ibadah")


Tahun ini Alhamdulillah, setakat ini tarawikh masih kekal dengan prestasi dan momentum yang baik iaitu dengan 20 rakaat. tapi yang menjadi hati ni pilu bila makin hari makin kurang orang yang bersolat tarawikh.tak pe la.Im just bersangka baik that they must be continue their ibadah at home.


Tahun ni juga yang paling mengembirakan adalah Allah memberikan ku peluang untuk menjaga Tok wan yang uzur.mesti korang hairan kan kenapa Ash gembira kan. Ash happy coz nabi pernah bersabda pada sahabat yang berhati keras agar berdamping dengan anak yatim dan orang tua agar di lembutkan hati.Mudah-mudahan hati aku ni jadi lembut.amin.Walaubagaimanapun,I always pray to Allah untuk memberikan kesihatan yang terbaik buat tok wan, tok dan seluruh kaum kerabat Ash.


Alhamdulillah juga dimana Allah membukakan hati ini untuk selalu berzikir dan selawat ke atas junjungan bersar Nabi Muhammad S.A.W. agar mulut dan hati ini sentiasa istiqamah dan basah dengan zikir dan selawat. Teringin juga tatap wajah nabi.Nabi pernah bersabda yang kita semua boleh berjumpa dengan baginda dalam mimpi. Ya Allah kau ketemukan lah daku dengan Nabi Muhammad S.A.W kerna sesungguhnya aku amat merindui kasihnya pada umat.Amin.


Tadarus pula agak slow sejak dua menjak ini.So sekarang tengah masuk highway untuk khatam juga dalam bulan mulia ini.amin.


Solat sunat duha lak terumbang ambing.lalai sungguhkan aku ni.hmm.xpe its ok.Solat sunat duha ni bukan khusus untuk ramadhan je.bulan-bulan lain pun boleh buat.Harap-harap diringankan tulang untuk melaksanakannnya.amin 


Qiamullaill lak ni yang paling berat. Maklumlah mmg ad penyakit nak bangun pagi.So nak bangun tengah malam lagi la susahkan.Walaubagaimanapun Ash still buat tahajudd waktu bangun makan sahur.harap-harap di dapat membantu mendidik ku untuk bangun qiamullail kelak.


bila tengok je gambar ni terasa hina lak sbb diorg solat jemaah walaupun solat atas salji yang sejuk.hebatnya imam diorg kan.memang aku mengaku yang sejak pertengahan Ramadhan ni solat jemaah ku kurang sikit.so eso kena berubah.Fighting!

No comments:

Post a Comment

mcm menarik je ni..tekan la..