Followers

Recent Posts

selamat datang ke http://aku-ash.blogspot.com/ "dunia ini untuk kita aje"

Monday, February 24, 2014

EMZI REKA



Salam kepada semua, lamanya tak bersuakan. Pasti ada yang tanya kenapa la lama sangat tak update blogkan..sebenarnya after I quit ASTRO, saya jadi penganggur terhormat lama jugak la. Memang waktu tu tak keruan juga lak. Nak buat macam-macam. Hantar resume ni tak terkira jgk la.berribu gak rasanya. Sampai satu ketika nak berniaga. Mula rasa nak meniaga Uncle bob, tapi nak buka di UMT. Tapi dok fikir sapa la nak jaga kedai sana. Last-last dengar berita dah ada orang bkk Uncle bob. Punah harapan.


Nak dijadikan cerita, ayah suruh p amik pengalaman dengan seorang usahawan muda. Haji Faizal, namanya. Muda lagi, tapi dah berjaya dalam perniagaan. Hampir 2 bulan jd perintis usahawan muda. Dalam 2 bulan tu macam-macam pengalaman ditimba.(bukan timba dah kot...kolah kot..haha)

Siap join event managemnet utk UNESCO lagi. Mmg lagi suka la aku untuk business, sbb passion aku pun buat program. Rasa macam dekat UMT. Cuma skala besar.

Allah Maha Pemurah, Hj Faizal ajak jadi rakan kongsi dalam  EMZI REKA. Alhamdulillah, dah hampir 2 bulan. Memang baru ku tahu susah senang dalam berniaga.


Tapi makin susah suatu perkara tu makin terasa apa yang nabi sebut, perniagaan itu 9/10 dari punca rezeki. Bagi aku apa yang nabi sebut tu bukan dalam bentuk duit tapi bentuk lain. Rezeki tu dalam pelbagai bentuk.

Ok la setakat tu ja.Adios

No comments:

Post a Comment

mcm menarik je ni..tekan la..