Followers

Recent Posts

selamat datang ke http://aku-ash.blogspot.com/ "dunia ini untuk kita aje"

Friday, June 11, 2010

kemarin birthday mama...

hmmm
lama x berkarya(bkn karya pn...celoteh merapu je..hehehe...baget hebat skit kn gna ayat berkarya)
ok...untuk pengetahuan suma...semalam birthday mama saya...hehehehe
hepi birthday mama!!!
saya rasa kat sungai petani ni...suma owg kenal who is she...sebut je Teacher Mahzun...suma owg kenal...seowg teacher yg garang tp suma owg nk jd ank murid dia(ye la setakat ni suma yg jd ank murid dia insyaalah berjaya la...tambh2 la ank sendiri...hehehe...jgn jeles...)

so..mmg byk la kisah saya ngn mama...ye la...ank laki sulung la kata kan...lg 1 sbb saya ni degil sama,kuat majok,bebai...hehehe...teringat lg...dlu sya penah tipu mama sbb x nk p mengaji...wkt tu darjah 2...pemalas skit saya ni...mama mrh sgt2...mama ckp'ak mengandung kt abg 9 bulan,sanggup abg tipu mama',sambil berlinang air mata...ayt ni saya igt sampai skrg....klu trigt je saya rsa mcm nk nangis(skrg x le nangis...sbb ad dkt kedai nasi kandar...malu kt owg...huhuhu)...ye la..saya dh wat mama nangis...mama byk ngis kt saya...tp x pe...saya akn usaha x nk bg mama ngis dah...saya x nk jd ank derhaka...mmg serik la saya lepas tu...saya sampai x tipu dh skrg..thanks mom...

skrg bla dh besar pn saya wat perangai lg...sori mama...abg bkn nk lawan ckp...tp nk wat mcm na kn...darah muda...mmg ska memberontak...tp sejujurnya kdg2 tu mmg rasa mcm x patut mama treat me like that...saya dh besar n taw nk beza which one is good 4 me...lg 1..saya ni bkn jenis lepak2 mcm budak2 nakal...hmmm..
tp x pe..
saya paham...mama jus nk yg terbek utk saya...

smlm kami(saya & adik2 saya-nina,ilah n amzar) x bg adiah ap2 pn...kak long pulak siap antar bunga la(walaupn dia dkt dublin)...malu nya saya...rsa mcm x hargai mama la plk...
tp sebnrnya bkn x nk bg...
mula saya nk beli enset utk saya sendiri...
tp sbb birthday mama nk dekat...
so saya tukar la plan...jd saya nk beli enset kt mama...nk dijadikan cita...1 mlm ni skype la ngn kak long...
masa dok bincg nk beli enset ngn kak long...
mama terdengaq...then mama kata x pyh nk beli kt mama...so x beli la...
lagi 1...
ada lg 1 sbb utama...
aritu masa birthday ayah...
saya n adik2 x bg ap2 pn...so takut la bila bg kt mama,ayah plk terasa...takut ayah kata saya ni x sayang ayah lak...
saya ni sayang mama n ayah...mama n ayah...i love both of u...
aritu x bg kt ayah sbb mama n ayah gaduh...x berani la dok nk kcw sbb agak rucing gak la..(besa la gaduh2 manja...sedangkan lidah lg tergigit..ini kan pula suami isteri kn....hehehe..ayat P.ramlee..)
kami jus kol mama n nyanyi ramai2 kat mama dlm enset(hehehe pada haldok dlm 1 umah bilik ja len...hihihi)

so sbb x bg adiah...sy nk tujukkan poem ni kt mama...tp bkn la saya yg karang...x reti...hehehe...
terima lah..........

Visionary Mom

Mom, on your birthday
I celebrate you being you,
my extraordinary mother.
You have made such a difference,
created so much good in my life!
I celebrate your smart mothering,
your clever, creative methods
of gently molding your beloved child
into your vision of me:
a strong, capable adult,
an unselfish person of good character.
I celebrate your boundless
physical and emotional energy...
loving me, leading me, supporting me,
lifting me when I fall.
On your birthday, Mom,
I celebrate the best thing about my life...
having you as my mother.

By Joanna Fuchs


No comments:

Post a Comment

mcm menarik je ni..tekan la..