Followers

Recent Posts

selamat datang ke http://aku-ash.blogspot.com/ "dunia ini untuk kita aje"

Friday, January 28, 2011

zaman kegelapan

dah 2 minggu saya hidup dalam kegelapan...
24 jam berkaca mata hitam(bukan ejen james bond or ejen CIA )...
'terperuk' dan 'terjeruk' je dalam bilik ATT 102...
air mata ni mengalir je macam orang putus cinta...
sebenarnya dah 2 minggu saya menghidap conjunctivitis....
amat lah perit Ya ALLAH...
pakai spec hitam siang malam(PRADA U..jangan main2 ngn I...hihihi)
ada orang panggil saya faizal tahir, amir tahir, cyclops...
macam2 orang gelar...tapi nak buat macam mana kan...
tak pakai spec kang takut berjangkit dekat suma orang...
so biar orang hina ke kutuk ke, janji diorg len tak kena...
sampai tak p class coz takut berjangkit dekat kawan2...
hmmm...apakan daya...saya sekadar insan yang lemah...huhuhu
penyesalan

seawal saya di "dampingi" oleh conjunctivitis, saya ke klinik kesihatan UMT...saya letakkan 110% kepercayaan saya walaupun saya tak pernah percaya klinik kerajaan...
tapi akhirnya sesalan yang "menghinggap"..
apa tidaknya!!
MA(medical assistant) tu cakap ,"mata awak tak dak apa2,just masuk habuk je"
could you all imagine..dia cakap saya ni tak sakit mata just masuk habuk..
kalu macam tu cara nak diagnosis orang...baik saya je yang rawat orang
rasa macam nk sepak2 je...
yang dia taw bagi panadol a.k.a ubat KK...bongok tol...saya tak percaya klinik kerajaan sbb ni la...MA yang rawat orang...i just trust the Dr...saya harap UMT ganti je la MA tu...biar Dr je suma yang rawat..

penemuan
esk tu my eyes get worst so saya p klinik swsta la...klinik balqis sebelah UMT...
this one, they got my trust coz yang treat saya is a Dr...
dia cakap saya kena conjunctivitis...
so dia bagi ubat antibiotik, sijil cuti sakit, ubat sapu dalam mata & eye drop
(kalu klinik UMT, antibiotik jangan harap nak dapat & sijil cuti sakit diorg bagi bila dah mati ...diorg bagi "sijil cuti mati" terus)

kepastian

after a few day i take the medicine..still have no improvement...
so saya pergi sekali lagi dekat klinik balqis dan Dr tu sahkan makin parah...
Dr tu terus buat surat rujuk pakar...
cuak giler!!
takut!!!
kecut perut!!!
buta ke?
apakah dosa telah saya buat??
apa salah ku??
tttiiiidddaaaakkkkk!!!!
appointment 1
hari paling berdebar-debar...terkezut den!ramai tol orang sakit dekat hospital...
rupanya orang malaysia ni tak sihat~
lepas tu saya sesat lak...memang macam anak itik hilang ibu...
nasib baik pakai spec hitam..so macho la skit..hik3
lama gak menunggu,bila jumpa pakar je...
suma kecuakkan saya hilang sebab Dr perempuan hik3...
cun gak la, lembut je tgk dari jauh...
sekali dia buat treatment...
amik ko!!
kasar tol!!!
sakit giler
tapi kena tahan gak la sbb masuk bilik rawatan muke macho kn...
tak kan nak nanges lak kan..hilang la kemachoan ku tadi...
then dia letak ubat sampai mata kabur...nak drive pun tak bleh...
dah la datang sorg2...gagahkan diri gak la drive slow2...nasib baik la mata kiri tak teruk sangat...mmg dah macam OKU a.k.a pirate caribbean~
appointment 2
appointment kedua...takde apa sangat dah...kurang dah la skit sakit tu..kali ni kuar ngn romate Apan & bro P
tapi...
Dr suruh" Esk awak pergi wad 5B ek..dekat banggunan lama tu pukul 8.30 pagi esk"
wad?
betul ke ni?
Ya Allah..ak kena tahan wad ke?
dah la malam tu aku nak balik kedah
tiket burn mcm tu je la
(T_T)

appointment 3

last appointment di wad 5B..skali lagi drive sorg2...guna kete sewa...
cuak giler..takut kena tahan wad...memang redha la apa jadi pun...
rupanya tak...just kena baring sbb nak mudahkan untuk cuci mata je...
kali ni Dr lain..muda giler,cun lak tu...
ni bagus sbb dia buat lembut je..tak kasar macam Dr sebelum ni
alhamdulillah Dr ni cakap dah ok dah..2 hari lagi kena jumpa dia...
tapi saya nak balik gak..so mintk dia wat surat..
dia cakap ok...
geram taw...kalu la Dr sebelum ni wat surat tu awal2 kan senang...
tak la burn duit tiket bas saya tu..
hmmm...apakan daya kan...im not a Dr....im just a mathematician...
so saya dah beli tiket..pagi esok saya balik...hihihihi...
p/s:hargailah mata anda..jangan tengok benda bukan2 yer..hik3
adios





No comments:

Post a Comment

mcm menarik je ni..tekan la..